duminică, 26 septembrie 2010

Idei despre democratie

Stirea nu mai e noua. Deja a nascut controverse si a animat orgolii politice. Intr-o actiune tipica lui, si premierul Boc a tinut isonul Presedintelui.
Nu mai reiau discutiile despre cat de etice sau legale sunt gesturile politistilor sau ale politicienilor implicati. Nici macar nu am sa mentionez canibslismul politic al celor din Opozitie, care au mirosit un nou prilej de atac. Am sa intreb doar atat - cand (sau daca) tara va avea de suferit aceleasi miscari sociale ca si cele din Grecia, cine va mentina linistea? Cand vecinul de la etaj isi va mai bate nevasta, cine va interveni? Cand galeriile echipelor de fotbal se vor incaiera, cine le va calma? Daca (sic!) Cotroceniul va fi atacat de treroristi, cine va interveni?Sau daca va lua foc? SIE? SRI? SPP? Etc.? Tot politistii, jandarmii si pompierii cu 75% salariu vor fi in primul rand! Cu sau fara cascheta!
Nu ar trebui sa ne mire reactia PDL. Doar Presedintele si-a aratat increderea in bugetari cand s-a operat in strainatate.
Sa revenim la esential. Daca Presedintele si Premierul (adica numarul 1 si 4 in ierarhia Statului) au renuntat la suportul legal al Politiei, pentru ca s-au aratat dezgustati de comportamentul lor, eu, in calitate de cetatean roman, pot reununta la ei? Ca m-am cam saturat de ifosele lor! Aici intervine marea lor problema: Statul democrat, pe care atat ei, cat si politistii, au jurat sa il apere, imi ofera mie, cetateanului, dreptul de a-i interpela si de a renunta la ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu