miercuri, 22 septembrie 2010

(De)generatia de manageri

E o idee mai veche de-a mea, pe care am expus-o de mai multe ori, in cercul meu de prieteni. Romania, mai ales (de)generatia mea, sufera de mania pozitiilor de manageri. Toti isi doresc sa fie manageri. Daca se poate, imediat dupa ce termina scoala. Am si un exemplu concret  - o colega de generatie, care dupa terminarea facultatii nu a lucrat decat ca invatatoare, imi povestea ca ea aplica numai la job-uri de manager. Indiferent de domeniul de activitate - resurse umane, productie, financiar etc. Parerea ei e ca nu a facut facultatea degeaba si ca ea merita si poate sa fie manager.

O mica paranteza:
Draga mea - nomina odiosa -, nu ajunge sa iti doresti ceva cu ardoare, trebuie sa mai si poti. Spre exemplu, eu mi-am dorit toata viata sa fiu Tom Cruise. Sunt mic de statura, am avut si parul mai lung si mai scurt, ca si el, iar mama imi spunea ca joc bine teatru, pe cand era mai mic. Din pacate asta nu a fost indeajuns.

Revenind la subiect, cine va mai da cu sapa, daca toti vor sa care mapa!?!

2 comentarii:

  1. Ierarhia managerilor oricum este foarte stratificata, asa ca atunci cand iti doresti asta e bine sa stii de la bun inceput si la ce rang vrei sa ajungi.
    Si eu fac parte din aceeasi generatie si uitandu-ma peste aspiratiile mele din facultate, cam tot acolo tinteau si ele. Nu e tot una daca ti se spune sef sau coleg, daca castigi mai multi bani decat fraierii pe care ii conduci, daca poti sa le inchizi gura subalternilor numai ptr ca tu ai mai multa putere... Si totusi nu am specificat in dorintele, care fara bagare de seama s-au materializat, ca nu imi doresc un sef mai mare ca mine, care sa imi arate cat de mica sunt, cat de putin castig...mai putin decat colegii mei, un sef care e cu mult mai limitat decat toti din straturile subordonate, insa cuvantul lui e lege. Morala nu e originala: ai grija ce-ti doresti, ca poate se implineste .

    RăspundețiȘtergere
  2. E adevarat. Sunt doua aspecte despre care aduci tu vorba. Primul este despre stratificarea nivelelor de management. Sunt trei mari si late - low, middle si to pmanagement. Spre top management nu poti tinde decat daca ai experienta in celelalte doua. Apoi mai trebuie discutat despre asumarea responsabilitatii. Noi nu tindem sa iesim din zona noastra de confort. Nu ne recunoastem decat meritele si refuzam sa ne asumam esecurile. Si cand le asumam, le asumam doar partial.

    RăspundețiȘtergere