joi, 6 ianuarie 2011

Exercitiu de calcul

Mi-a venit ideea pe cand mergeam la lucru. Deja ma saturasem de semafoarele "ïnteligente"din Timisoara, care iti dau posibilitatea de a accelera 50 de metri pentru a te opri din nou la urmatorul stop.Am facut un mic experiment astazi care a constat in parcurgerea unui kilometru, simuland conditiile unor semafoare sincronizate si nesincronizate.
Cum traficul din oras nu mi-a permis un asemenea exercitiu, am recreat conditiile de trafic pe un drum laturalnic, care a inclus si cateva curbe. Pentru a simula consitiile de trafic la semafoarelel nesincronizate, am oprit timp de 15 secunde la fiecare 300 de metri. Mentionez ca am folosit masina proprie - un Logan MPI 1.6 din 2005. 
Rezultatele sunt foarte limpezi: un consum mediu crescut cu 13.33%, un timp de parcurgere al distantei cu 50% mai mare, numarul de kilometri parcursi scazut cu 28.66%. Daca ar fi sa calculam ca, in medie, fac aproximativ 10 km pe zi, timp de 23 zile pe luna, si considetand pretul mediul al carburantului fiind de 5 lei per litru, rezulta ca, pe luna, fiecare conducator auto pierde aproape 21 litri oe luna, deci 103 lei. Asta pe langa nervii si poluarea de la sine intelese.
Rezultatele le vedeti in tabelul alaturat:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu