luni, 18 octombrie 2010

Mandria de a fi roman

Mi l-a semnalat o colega (merci, Julia). Poate fi citit aici. Anterior, saptamana trecuta, Hagi spunea ceva asemanator.
A  redeschis o discutie mai veche pentru si cu mine: suntem sau nu mandri ca apartinem Romaniei? 
Vorba scriitorului - nu stiu altii cum sunt, dar eu ma simt mandru ca sunt roman. Roman din neamul getilor si al romanilor, roman de-al lui Stefan cel Mare, de-al lui Mihai Bravu'", de-al lui Eminescu, de-al lui Hagi, de-al lui Nastase (Ilie) samd. Nu ma recunosc in totalitate in Romania lui Basescu, Nastase (Adrian, de data asta, Becali si Vintu. Sunt insa parte a acestei Romanii si o recunosc asa cum e! 

O mica paranteza:
Saptamana trecuta am fost mandru de romanii care au stiut sa faca greva pentru drepturile lor, ca in orice democratie. A fost prima data, dupa (prea) multi ani, cand o mana de oameni a mobilizat sute de mii de bugetari pentru a cere drepturile lor legale. Asta e un semn de insanatosirea clasei sociale. Insanatosirea clasei politice inca nu s-a produs. Dar va urma si ea.

Pe de cealalta parte, le recunosc dreptul celor care emigreaza. Silviu, spre exemplu, a ales acest drum. Bine, el emigreaza cateva luni pe an, de vreo patru ani. Va ajunge la un moment in care va alege definitiv locul unde vrea sa stea, sa plateasca taxe, sa beneficieze de asigurare de sanatate, sa isi creasca (sic!) copii. Ii respect alegerile, oricare ar fi ele, chiar daca nu sunt si ale mele. 
Eu inca mai fac parte din randul celor care prefera sa fie straini la ei in tara, decat sa fie strain printre straini. 

Acum, sa nu intelegeti gresit. Nu sunt multumit nici pe departe de starea drumurilor din Romania, prefer sa ma tratez de o raceala in casa, decat sa merg la spital, sunt de parere ca platesc taxe prea mari pentru nivelul de respect pe care mi-l ofera statul... In conditiile mele, as si pleca in strainatate, insa de aici pana la injura romanii si Romania, e cale lunga.
Nu am vizitat prea multe tari pana acum, insa pot spune cu mana pe inima ca nu m-am simtit inferior vesticilor. Eleanor Roosevelt spunea ca nimeni nu te poate face sa te simti inferior fara acordul tau! Sunt perfect de acord!

3 comentarii:

  1. un popor care accepta mai mult sau mai putin pasiv ca batranii sa moara de foame si intelectualii sa se zbata la limita exitsntei ptr ca nu talent de bisnitar, desi se pretinde civilizat; un popor care reuseste sa expulzeze din el milioane!!! de talente si sa pastreze peste 50% din rest, admiratori ai OTV-ului..., un popor care se mandreste cu o tara in prabusire doar ptr ca suntem indiferenti sau ne consideram prea mici ptr a interveni ... mi-as dori sa spun si eu ca tine, chiar mi-as dori...dar nu mai pot....mi-e rusine si de mine si de poporul din care ma trag.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate, dar nu in totalitate. Nu toti ne uitam la OTV, nu toti ne dorim sa fim Gigi, nu toti ne lasam batranii sa moara, nu toti murim de foame, nu toti ramanem indiferenti...Unii mai iau si atitudine. Iar eu nu vreau sa fiu dezgustat de Romania si de romani. Asta ar insemna sa recunosc si falimentul meu. Atat timp cat scrie pe buletinul meu ca sunt cetatean roman, am sa fiu mandru de popoerul meu, pentru ca eu sunt mandru de ce am realizat pana acum.

    RăspundețiȘtergere
  3. Desi in acte sunt cetatean roman, in inima ar trebui sa gandesc ca si un maghiar din ardeal, dedicat poporului maghiar , anti-roman, si in ciuda acestor aspecte sunt mandra ca sunt romanca .. si ca apartin tarii numite Romania. Dupa cum zice Cristi, nu toti ne uitam la OTV si la Inima de tigan, nu toti il avem ca si model in viata pe Gigi Becali si Vadim Tudor si nu toti ne dorim ca astia sa ne si conduca tara.

    Este adevarat ca un popor este recunoscut ca si un intreg, datorita excelentei acestuia, datorita VIP-urilor, care btw., make us look bad, dar si oamenii de rand ca si mine ar trebui sa conteze .. si atata timp cat eu sunt multumita de prestanta mea si in jurul meu vad romani, care sunt mandrii de realizarile lor .. atata timp nu o sa imi fie rusine sa admit, niciunde, ca sunt din Romania.

    RăspundețiȘtergere